21 ianuarie 2017: , /0

Bacău Alert – de la status pe Facebook, la platformă de sesizări

Săptămâna trecută am reușit să finalizez prima versiune funcțională a Bacău Alert – o „ambiție” pe care mi-am propus-o în iulie 2016 și la care am început să lucrez, „printre picături”, două luni mai târziu.

Ce este Bacău Alert?

Este vorba de o platformă web prin care cetățenii pot face sesizări către Primăria Municipiului Bacău, oferind informații precum: descrierea problemei, categoria, locul pe hartă și o fotografie care ilustrează situația. Utilizatorul își face cont, se autentifică și face o sesizare care este înregistrată în baza de date Bacău Alert. Aceasta este moderată, editată (să nu conțină injurii) și trimisă mai departe. Utilizatorul poate urmări statusul sesizării din contul său.

Inspirația și diferența față de aplicațiile naționale

Ideea unei astfel de platforme mi-a venit după ce m-am jucat puțin cu Civic Alert, o aplicație administrată de un ONG la nivel național. Am făcut o sesizare și am constatat că, după 3 luni, angajații Primăriei Bacău profitau de localizarea ONG-ului (București) pentru a le răspunde că nu reușesc să identifice o Dacie părăsită lângă SIF Moldova. Asta deși le-au fost oferite fotografii, repere, coordonate GPS și așa mai departe. Mi-am dat seama că aplicația lor este un concept corect, dar zona este nepotrivită. Aici va face diferența Bacău Alert.

Legătura dintre cetățean și instituția primarului

Cu aplicabilitate locală, platforma Bacău Alert este creată astfel încât angajații primăriei să înțeleagă mai bine problemele cetățenilor. Se poate dezvolta pe parcurs până când se va sincroniza cu nivelul de înțelegere al angajaților din Primărie. Dacă formularea mesajului este eronată, atunci o schimbăm. Dacă avem coordonate care nu pot fi citite, atunci se trimite și o hartă interactivă. Dacă nu pot accesa poza, atunci se pune una și în atașament. Dacă o sesizare se pierde prin Primărie (se mai întâmplă), atunci se retrimite periodic, să fim siguri că ajunge la destinație. Scopul inițial este identificarea limbajul de comunicare dintre cetățean și instituție, apoi aplicarea lui.

Primele sesizări au fost trimise deja

Pe 19 ianuarie au fost trimise primele două sesizări de la utilizatori. Este vorba de lipsa coșurilor de gunoi pe str. Logofăt Tautu și de o haită de maidanezi observată în centrul orașului.

Dezvoltare gratuită și administrare voluntară

 

Pentru că îmi place meseria pe care o practic. Sigur, aplicația nu e „rocket science” – dar asta nu înseamnă că utilitatea ei trebuie ignorată din cauza simplității. Urmează să integrez și câteva aplicații:

  • generatorul de hărți care vor putea fi preluate de alte site-uri: harta sesizărilor, harta câinilor maidanezi, harta zonelor nefrecventate de firma de salubritate, harta celor mai distruse străzi etc..
  • email tracking – statusul sesizării se va schimba automat atunci când angajații primăriei vor deschide mesajul
  • statistici privind zonele cu cele mai multe sesizări, numărul de sesizări care au primit răspuns de la primărie, zonele cu cei mai activi utilizatori ș.a.md.