20 septembrie 2013: /464

Am lansat Advertica Facebook Link Activity

Update: Advertica Facebook Link Activity a devenit Advertica Social Media Link Activity. 

Advertica Facebook Link Activity este un serviciu gratuit pe care-l ofer prin intermediul agenției interactive, cu ajutorul căruia se pot monitoriza reacțiile generate de un link pe rețeaua de socializare (aprecieri, distribuiri, comentarii). 

Am observat că bătălia pentru like-uri este atât de mare, încât au început să „apară” ceva nonconcordanțe cu privire la afișarea numărului de aprecieri pe site-urile de media și numărul real, conform statisticilor oferite de facebook. Pentru wordpress avem chiar și ceva pluginuri care ne permit să facem „manipulăm” numărul de like-uri, fără a mai verifica datele de pe rețeaua de socializare. Un soi de exit-poll fără sondaje.

De ce am creat Advertica Facebook Link Activity

Urmărind imaginea următoare, vă puteți da seama cam la ce mă refer.

likes

 

Avem așadar un link care, conform statisticilor oferite de un plugin, ar avea 39 de distribuiri și numai 10 like-uri afișate de butonul oficial de la facebook. Referitor la cel din urmă, cifra este corectă, dar nu în totalitate. Butoanele de facebook arată numărul total de reacții generate de link-ul respectiv. În cazul nostru, ar fi vreo 7 like-uri, 3 distribuiri și 0 comentarii. Total, 10 (și nu 49, dacă ar fi să le adunăm pe cele din imagine).

Dacă eu, blogger fiind, voi distribui un link pe facebook și voi stârni comentarii, butonul îmi va incrementa valoarea indiferent de cine este distribuitorul sau comentatorul (îmi comentez singur, primesc un bonus).

Revenind la cea mai nouă creație, Advertica Facebook Link Activity (numele nu este bătut în cuie) permite oricărui utilizator să verifice reacțiile pe care le-a generat un link în rețeaua de socializare prin afișarea unui grafic bazat pe patru variabile: numărul de like-uri, numărul de share-uri, numărul de comentarii pe facebook la distribuirile link-ului (adică nu cele de pe blog) și numărul total de reacții (suma celor menționate mai devreme).

Interfața simplă și „user friendly”

Am optat pentru o grafică cât se poate de simplă (inspired by google). Utilizatorul intră, introduce link-ul, apasă enter și în maximum o secundă îi este afișat graficul cu statisticile acelui link, sub formă de imagine. La un click pe imagine, statistica se poate salva în format png. 

fblink

Funcționează cu site-urile care nu au butoane de socializare încorporate

Chiar dacă link-ul este luat de pe un site care nu are integrate butoane de socializare, este suficient ca acesta să fi fost distribuit măcar o dată. Ca exemplu, dau blogul unei vedete de la noi care este împotriva rețelelor de socializare. Asta nu înseamnă că ceea ce scrie el nu adună aprecieri ci, dimpotrivă, are câteva sute cam la fiecare articol.

vedete

Oferă statistici utile  pentru clipurile de pe youtube (buferinc?)

Același lucru îl întâlnim la clipurile urcate pe youtube. Chiar dacă nu vom găsi statistici referitoare la circuitul filmului pe facebook direct din serviciul Google, asta nu înseamnă că acel clip nu circulă.

De exemplu, Vodafone România a lansat mai ieri un clip, cu ciobanul Ghiță și felul în care și-a pierdut oile (cică buferinc), care a circulat destul de binișor pe facebook .  Dacă youtube-ul spune că au fost peste 20.000 de accesări, pe facebook au fost peste 4300 de like-uri și peste 5000 de reacții.

ghita

 

Acces gratuit

În principiu, nu m-am gândit la monetizarea serviciului pentru că nu oferă toate facilitățile pe care le-ar oferi ZeList. Cred însă că o apreciere pentru Advertica sau o vorbă bună n-ar strica.

Versiune mai complexă pentru monitorizarea campaniilor

Aviz celor interesați, am creat și o versiune pentru cei care au campanii pe bloguri și pe care îi interesează numărul total de reacții generate de toate link-urile pe facebook. Aș vrea să o dezvolt, așa că „alpha testării” pot lua legătura cu mine prin formularul de contact sau pe pagina de facebook. Nu vă rușinați, nu dau cu parul.

Aștept reacții.